SAVE

1 april 2018 - Cape Town, Zuid-Afrika

Mijn twee weken bij SAVE (South-African Volunteer Experience) foundation zitten er al op! Ik werkte samen met kinderen uit de townships en ik kon kiezen tussen het Educare programma of het Sport programma. Ik koos voor Sport, omdat ik dan een beetje van beide heb. In de voormiddagen kon ik me inschrijven voor één van de schooltjes, in de namiddag kon ik mijn naam vinden op een sportschema: netbal, skate, rugby, zwemmen of surfen. Het vrijwelligerswerk vond plaats in de week. Maandagnamiddag, vrijdagnamiddag, zaterdag en zondag waren we vrij. Ideaal voor uitstapjes! Ik moet nu wel zeggen dat ik helaas wat pech heb gehad met mijn vrijwilligerswerk. Tijdens mijn eerste week deed mijn buik een beetje moeilijk en moest ik regelmatig rusten. Daarbij kwam nog dat het Human Rights Day was en er dus een dag wegviel. Gedurende mijn tweede week waren er verschillende protesten waardoor de kinderen beter thuis bleven én de paasvakantie begon. Uiteindelijk ben ik toch kunnen gaan skaten, naar een schooltje kunnen gaan, hebben we een knutsel- en speldag georganiseerd en ben ik 3 keer gaan surfen. Van elk moment heb ik genoten! Ohja, er viel ook nog een dag weg doordat ik er voor koos om te gaan skydiven. Wat was dat, zeg! Iets dat heel moeilijk in woorden te omschrijven is. Je springt niet zomaar uit een vliegtuig hé. Wat een ongelooflijk gevoel!

Verder heb ik nog leuke activiteiten gedaan tijdens mijn vrije momenten. Ik ben onder andere verschillende keren naar Waterfront gegaan. Een aangename plaats aan het water waar boten aankomen en vertrekken, waar er winkeltjes zijn, restaurantjes, een shoppingcenter, souveniermarktjes, een foodmarket,... Heel gezellig! Een bezoekje bij de dokter was minder gezellig, maar enkele dagen daarna voelde ik me weer helemaal in orde. De Botanical Gardens, een rugbymatch, een wijntour en naar Clifton Beach gaan, heb ik ook kunnen afvinken van mijn lijstje. Last but not least: Lions Head. In de late namiddag beklom ik met een groepje Lions Head, de berg naast Table Montain. Na een klein uurtje wandelen en klimmen waren we boven voor de zonsondergang. Tot nu toe één van de mooiste wandelingen in mijn leven. Ik heb de zon zien zakken in de zee van op 670m hoog met een prachtig uitzicht over Kaapstad. Kippenvelmomentje. Nu staat natuurlijk Table Montain nog op mijn lijstje.

Ik vertrek maandag van Saltycrax Backpackers naar Once in Cape Town voor mijn laatste dagen in de stad. Donderdag begin ik aan mijn trip van Kaapstad naar Johannesburg. Spannend! De sfeer van in Saltycrax ga ik wel missen. Het was al zeker een goede start van mijn reis!

Zalig Pasen!

"Sunsets are proof that endings can be beautiful too."